Додаток 22 – інструкція користування

Інструкція користування. Група для користувачів.

На даний час безкоштовна ліцензія на 2022 рік.

Порядок роботи і рекомендації для успішного друку додатків про освіту.

Доступ до програми за лінком: https://uaid.net.ua/dodatok22/.

Крок №1 Формування плахти із оцінками

Обираємо зручну програму для роботи із таблицею і завантажуємо відповідний шаблон, зберігаємо по класах, з ним ми працюватимемо:

Важливо: не додавати чи видаляти стовпці!

Заповнюємо список учнів (прізвище, ім’я, по батькові), інформацію можна взяти із заявки на виготовлення документів. Якщо ім’я подвійне, і не розділене дефісом, використовуйте нерозривний пробіл: ” ” (\x0A). Уважно перевіряємо на наявність помилок. Навпроти кожного учня проставляємо стать (ж – для дівчат, ч – для хлопців).

Для кожного учня бронюємо реєстраційний номер, який буде вписаний в книгу реєстрацій. Він наскрізний для всіх класів. Наприклад А клас 25 учнів – прописуємо із 1 по 25, Б клас 20 учнів – прописуємо із 26 до 46. Для першого учня 9-А класу буде 1 номер, для першого учня 11-А класу буде 1 номер.

У разі отримання пластикових свідоцтв, переписуємо відповідно до учня серію (серія залежно від області) і номер свідоцтва (для відзнак номер у вищих розрядах відрізняється). Ці дані можна буде дописати після перевірки оцінок на завершальному етапі.

Заповнюємо назви предметів (які вказані у навчальному плані). Вони будуть використані при формуванні додатку. Навпроти кожного учня проставляємо оцінку. Якщо не буде оцінки, то цього предмету не буде в переліку. Доступні значення: від 1 до 12, зв – звільнений/а, зар – зараховано, на – не атестований/а. Доступно 25 предметів. Найкраще, коли перша особа зачитує оцінку із журналу по предмету зверху донизу, друга особа заповнює оцінку (зверніть увагу, на деяких предметах можуть бути змінені місцями учні!).

Заповнюємо державні підсумкові атестації. Доступні 5 предметів.

На підставі цифрових значень оцінок автоматично прораховується середній бал із точністю до десятих (вписується у 6 лінійку ДПА у 11 класі). Навпроти медаліста проставляємо “зол” – у випадку золотої медалі (11 клас), “срі” – у випадку срібної медалі (11 клас), “так” – з відзнакою (9 клас), “пох” – похвальний лист (9 клас).

Якщо учень завершив факультатив, вписуємо до 5 факультативів. Якщо є грамота вписуємо грамоту.

Крок №2 Перевірка плахти із оцінками

Друкуємо на папір плахту. Найкраще роздрукувати на A3 форматі, або на 2 A4 і склеїти. Віддаємо відповідальній особі на звірку. Найкраще навпроти перевіреної оцінки проставляти крапку. Використовуйте лінійки щоб йти на потрібній лінійці. У разі помилки чи вписаній оцінці робимо позначку, і коригуємо у файлі таблиць. Якщо все вірно, відповідальна особа ставить підпис, і дані готові для друку.

Крок №3 Завантаження плахти у програму

Створіть профіль у програмі за адресою: https://uaid.net.ua/dodatok22/register.php. Заповніть електронну пошту: на неї прийде лист із логіном і паролем. А також номер мобільного – це буде Ваш логін у додатку.

Лист із логіном і паролем (якщо не прийшов лист, перевірте теку спам):

Авторизуємося у програмі:

Заповнюємо перший раз назву закладу у давальному (для 11 класу) і знахідному (для 9 класу) відмінках назву закладу (наприклад середній загальноосвітній школі № 555 міста Львова), прізвище і ініціали керівника навчального закладу (директора). Створюємо класи.

2022 випуск: виставляємо пташку Не виводити середній бал у 11 класі. У 9 класах середній бал друкуємо.

Переходимо у клас, з яким працюємо, обираємо файл із оцінками для імпорту. Якщо назва класу відрізняється від класичних 9А, 11Б, то потрібно виставити шаблон.

При імпорті відбудеться перевірка даних, і формування контрольної таблиці.

Для імпорту із Google Таблиць виставляємо доступ до документа: Усі користувачі, які отримали посилання – може переглядати, копіюємо посилання і вставляємо у поле.

При імпорті якщо оцінки підсвічені червоним, змініть тип клітинок із оцінками із авто на текст. Як варіант перенесення даних Файл – Завантажити – Microsoft Excel або OpenDocument.

Інформація про клас зберігається у зашифрованому вигляді шифром AES-128.

Жовтим позначаються відсутні дані, можливо невірна стать особи. Червоним позначено критичний вихід за межі даних.

Для перевірки правильності даних можна відкрити шаблон для кожного учня. Сформований бланк про здобуття повної загальної середньої освіти.

Якщо потрібно задати певні параметри залежно від школи, то можна це зробити на головній сторінці.

Наприклад вписати підставу звільнення,

{"sex":{"ч":"звільнений","ж":"звільнена","*":"звільнений/а"}} на підставі наказу № 232 Міністерства освіти і науки України від 28.02.2022

розподіл на 5 рядків відбувається автоматично.

Якщо потрібно у шаблоні вивести предмет без оцінки, впишіть замість оцінки * (астериск).

Якщо вивести оцінки без назви предмету: проставте у назві предмету пробіл.

Завершення слів у відповідному місці (в, ий) відбувається автоматично залежно від статі особи. Друк шаблону заблокований.

Якщо у ДПА немає жодної оцінки через звільнено то у поле “пройш ____ державну” не проставляється “ов”/”ла”, оскільки учень не пройшов ДПА.

УВАГА! Перевіряйте попадання елементів на просвіт, шаблон коректний для додатків 11 класу “Зоря”: 2019, 2020, 2021, 2022 років. Для попередніх років можуть бути відмінності, тому якщо дадуть бланки із старих запасів повідомте, для коригування!

Якщо дані вірні, друкуємо по одному, або завантажуємо архів для друку.

При завантаженні усіх файлів завантажується архів.

Після друку додатків знищуємо інформацію у додатку: відмічаємо дві пташки і натискаємо Видалити дані.

Крок №4 Друк додатків

Друк додатків виконуємо на лазерному чорно-білому принтері. Подача бланку формату А5 відбувається через ручний лоток по одному бланку. Спочатку друкуємо сторону із оцінками.

Перевірте можливості принтера надрукувавши шаблон, і відсутності припасувань зі сторони PDF переглядача і драйвера принтера. При довгій назві навчального закладу і використання струменевого принтера можливе нечітке надрукування малого кегля.

Перевірте розмір прямокутника, повинен бути 80*30 мм, а також коректність відстаней до краю листка.

Задаємо зміщення по вертикалі, в даному випадку 1.0.

Задаємо зміщення по горизонталі -1.0.

У випадку внесення похибки при друці механікою принтера, можна зробити коригування по горизонталі (X) і вертикалі (Y) для всіх елементів, задавши зміщення у центральній конфігурації.

Якщо отримуємо такий результат:

  1. Читаємо уважно пару абзаців зверху.
  2. Друкуємо https://uaid.net.ua/dodatok22/pageA5.pdf перевірити щоб прямокутник був 80×30 мм, якщо ні перевіряємо налаштування pdf переглядача, драйвера програми, протираємо клавіатуру.
  3. Забуваємо про ксерокс бланка.
  4. друкуємо тільки змінну інфу і на просвіт із оригінальним бланком перевірити чи все коректно. Якщо є певне зміщення то задати X чи Y яку вносить механіка принтера (якщо зношені шестерні або замаслені ролики подачі паперу).

В такому випадку неправильно подаємо папір у принтер.

Усі принтери мають губки подачі, зводимо їх до 148 мм, і подаємо листок/бланк вузькою стороною.

Купіть білий папір A5 або розріжте A4 навпіл і потренуйтеся із друком. Щоб не загубитися де яка сторона, на папері можна написати додаток до свідоцтва там де і на бланку. Після друку розмістіть на світлі друк і бланк, перевірте чи все коректно попадає у місця. Якщо йде діагональне зміщення, зробіть профілактику принтеру (ролики подачі) або замініть принтер.

Для друку варто використовувати оригінальний картридж до лазерного принтера.

Вартість даного картриджа HP 12A (Canon 703, Q2612A) 92$. Но букви виходять насичено чорні.

При друці оберіть формат паперу A5, а також щоб друк без припасувань був (scale 100%).

Рекомендована програма для роботи із PDF Foxit Reader.

Якщо у Вас все вийшло, починайте працювати із бланками. Розкладіть бланки так, щоб при подачі у принтер не відбувалося перегортань, чи розвернень. Не спішіть. На фото друк на принтері Canon LBP2900.

Переміщуємо додаток із вихідного порту на лоток ручної подачі.

Далі бланк знову вставляється у ручний лоток для друку зворотної сторони.

Готовий персоналізований бланк.

Крок №5 Фіналізація

Несемо придруковані додатки на підпис керівнику навчального закладу (директору). Печатка навчального закладу вже не проставляється. Після підпису вписуємо у книгу обліку видані додатки.

Реалізована можливість друку книги обліку і видачі атестатів та додатків до атестатів про повну загальну середню освіту, Срібних і Золотих медалей для 11 класу (Додаток 10, хоча поняття атестат вже немає, є свідоцтво) і книги обліку і видачі свідоцтв та додатків до свідоцтв про базову загальну середню освіту для 9 класу (Додаток 9) відповідно до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10.05.2011 № 423.

Підписану плахту із оцінками можна вкласти в неї.

Персоналізація додатків до свідоцтв і атестатів про освіту

Коментарі
XУВАГА! Налаштування бажаних мов вебсторінок у браузері:
ru-RU; ru; en-US; en
Присутня рсійська мова! Відсутня українська мова!