В сучасні автомобілі виробники закладають модулі комунікації, які дозволяють збирати телеметричні дані з авто виробником і надавати додаткові переваги водіям.
Розглянемо модуль від Ford, який надає додаткові переваги власникам через FordPass. Розміщенний на пінопласті багажника. Містить 4G LTE модуль і WiFi hotspot.
Інформація з наклейки:
Part No: JL3T-14G087-CH Model No: AF3UDW1150400 IMEI: 35875007******X Serial No: U85R***J Contains IC: 2807E-FANW Contains FCC ID: LHJ-FANW Cert Model: TCU-B2
З підключень: роз’єм бортової мережі і 2 FACRA роз’єми антени 4G.
На розємі J1: 01 – +12V, 13 – GND, 08 – I-CAN H(+), 16 – I-CAN L(-). Мережа I CAN може називатися HS3-CAN. UPD. З документа AX2JE5030 на J2 11(TX), 12(RX) виведений дебаг порт.
Якщо відключити модуль, то при заходженні в APIM в налаштування хотспоту відобразиться повідомлення:
Блок APIM записав наступні DCS:
Код: U0100:00-0A - Втрата зв'язку з ECM/PCM A Код: U0140:00-0A - Втрата зв'язку з модулем керування кузовом Код: U0253:00-08 - Втрата зв'язку з модулем інтерфейсу додаткового протоколу
При відключеному модулі DSP модуль записує помилку U0198.
Всередині: модулі DC-DC, обв’зяка основного процесора, і модуль 4G з інтегрованим WiFi (mac 05:54:af:00:00:00, ip 192.168.100.1).
Містить SIM Chip, в якому зберігаються дані провайдера AT&T.
Модуль зв’язку від Continental Automotive Systems, Inc. Module with Multi-Band LTE (FDD: 17, 4, 2, 5), WCDMA (II, V), 2.4(bgn)/5(an) GHz WLAN FANW. TAC 35875007.
У FCC документах находимо інформацію: має USB, 4 wire UART, 2 wire UART, Audio: PCM ACC_POWER_ON pin, BOOT_OT status pin, MSG indicator pin, JTAG.
На зворотній стороні основний процесор NXP SPC5605BVLQ6. Справа PCB антена WiFi хотспота.
Трансівер CAN шини TJA1043T.
На території США і Канади AT&T надає безкоштовно 3 Гб трафіку для куплених авто.
За допомогою FordPass (Google Play) власник може: отримати рівень пального, поточний пробіг, стан зношеності оливи, поточну позицію авто, віддалено запустити двигун.
Вирішив запустити модуль на столі, но мовчить і в глибокому сні.
Шина робоча:
На авто запустив FORScan і вичитав параметри із TCU модуля:
CELL_SIGNAL 0 Cell Phone Signal Strength Country Identity_TCU 0 Обозначение страны b Зажигание Состояние ключа зажигания Network Identity_TCU 0 Обозначение сети SELTESTDTC 0 Коды диагностики неисправностей TCU_AUTHSTATE Дождитесь авторизации Состояние авторизации блока управления телематической системой TCU_STATE Operational Состояние модуля VPWR_TCU 14.80 В Напряжение питания модуля
Дані As-Buld:
;Block 1 754G1G1B14200000050 754G1G2005E ;Block 2 754G2G103E041 ;Block 3 754G3G17D7D7D7D7DD0 754G3G27D7D7C7C7CCE 754G3G37C7C7C7C7CCD 754G3G47C7C7C7C7CCE 754G3G57C7D7D7C7CD1 754G3G6001E7D7D7DF9 754G3G77D7D7D7D7DD6 754G3G87D7C7D7C7CD4 754G3G97C7C7C7C7CD3 754G3GA7C7C1E84 ;Block 4 754G4G17C7C7C7C7CCC 754G4G27C7C7C7C7CCD 754G4G37C7C7C7C7CCE 754G4G47C7C7C7C7CCF 754G4G57C7C7C7C7CD0 754G4G67C7C7C7C7DD2 754G4G77D7D7D7D7DD7 754G4G87DE4 ;Block 5 754G6G1000000780FE9 754G6G20277DC
Як бачимо модуль не зареєстрований у мережі. Що можна зробити щоб мати можливість отримувати телеметрію:
- Купити європейський блок з розборки, можливо TCU-E2 JX7T-14G229-DJ (754-01-01 B148, JX7T-14G141-AA.VBF, JL3T-14G139-CR.VBF, JL3T-14G144-CR.VBF) JX7T-14G229-DL, TCU-E1 JX7T-14G229-DH. Є підтвердження роботи JE-5031 FCCID: AX2JE5030 IC: 419C-JE5030 FA1T-14G087-DJ. Можливо підійде KT1T-14G087-EK.
- Почекати доки в Україні запустять один з LTE в band 17, 4, 2, 5. В Україні частотні діапазони: 3 (1800 – Kyivstar, Vofafone, Life), 7 (2600 – Kyivstar, Vofafone, Life), 8 (900 – Kyivstar, Vofafone). Тому модуль не може авторизуватися в мережі.
- Академічний інтерес: витягнути SIM чіп і попробувати вставити в телефон.
- Академічний інтерес: підключитися до PCB сервісного роз’єму і попробувати підключитися напряму до 4G модуля – можливо є детальніша інформація про статуси.
- Академічний інтерес: підсунути модулю SIM карту, ToxaLinc на ffclub пробував, не вийшло. Або довгі кабелі до холдера, або lock по оператору.
Юрій Р. ◯ 0009-0005-3702-9223. (2020). Блок телеметрії TCU – Ford. Блог UA ID. Взято з: https://blog.uaid.net.ua/tcu-ford