Заміна акумулятора Ford Focus

Десь весною перестав працювати Старт-Стоп. Однією із причин є старий акумулятор, малий заряд, температура менше нуля. В місті із тягучками і так вимикав. Поплавок на акумуляторі ще був зеленим. В кінці серпня після вимкнення двигуна зразу вимикалася магнітола, і двигун заводився на секунду довше. Враховуючи вік акумулятора у 6,5 років, потрібно замінити.

В авто стояв посилений акумулятор на 60Ah 590А стартовий струм, 1 693 470 виробництва Johnson Controls. Також тут використано технологію Enhanced Flooded, зараз маркується абревіатурою EFB, пластини поміщені у пакетики із мікроволокна, і блокують коротке замикання банки.

Спроба зарядити акумулятор невдала, при струмі від 2 до 5 А (струм заряду 6А, но радянський зарядник видає максимум 5А), за пару хвилин напруга росте до 13,8 і більше. При 1А напруга повільно зростає. На наступний день спроба завести авто невдалася, при монтажу/демонтажу акб видно закоротило одну банку, і довелося акумлятор купляти швидко(

Звісно можна заїхати на офіційний серввіс, і по програмі Motorcraft Service купити акумулятор за 3429 грн.

В найближчому автомагазанині було знайдено подібний акумулятор Topla 12V 65Ah 650A EFB виготовлений у Словенії.

56588 SMF EAN 3838807036352. Акумулятор обійшовся 105$, старий акумулятор прийняли за 300 грн. Виготовлений у квітні 2019 року.

Розмір ідентичний старому 285×175×175, і якби віконце статусу було біля плюсової клеми, можна було б сказати що повністю ідентичні.

Для заміни акумулятора відкручуємо ключем на 10 клеми і стопорну планку, піднімаємо до верху і до переду бічну передню кришку.

І витягуємо акумулятор під кутом. Повітряний фільтр не довелося знімати.

У відсіці є обмежувач, можна поставити довший акумулятор.

Контрукція електроживлення цікава наявністю системи BMS (Battery Monitoring System), яка контролює розряд/заряд, температуру, вік і по шині LIN передає інформацію у бортовий компютер.

Електроніка на клемі.

По суті силовий шунт.

Доречі, якщо потрібно обезструмити авто, по інструкції потрібно знімати нульову клему із шасі, відкручуєчи цей гвинт, а не плюсовою клемою, щоб не збивалася система BMS.

Після заміни робимо скидання системи BMS: включаємо запалення, 5 разів нажимаємо кнопку задніх протитуманних ліхтарів, 3 рази натискаємо кномку аварійки, і чекаємо 20 секунд. Індикатор акумулятора має мигнути 3 рази.

Напруга у панелі приладів у діагностичному режимі показує не напругу батареї, прізниця десь 0,3 вольти. Також варто перевірити чи є генератор видає зарядку (може відвалитися шина LIN). Має бути в районі 14.2 вольт. Схема системи:

Посуті акумулятор на 5 ампер годин більший, і в конфігурації авто у #210 (через програму FoCCCus) байті зберігається ємність акумулятора, але наступний по ємності акумулятор 70 Аh, якщо його виставити акумулятор закипатиме. Також ситема авто контролює, щоб заряд акумулятора був на рівні 80%, тому буде незначний недозаряд.

Коментарі