Десь весною перестав працювати Старт-Стоп. Однією із причин є старий акумулятор, малий заряд, температура менше нуля. В місті із тягучками і так вимикав. Поплавок на акумуляторі ще був зеленим. В кінці серпня після вимкнення двигуна зразу вимикалася магнітола, і двигун заводився довше. Враховуючи вік акумулятора у 6,5 років, міняємо.
В авто стояв посилений акумулятор на 60Ah 590А стартовий струм, 1 693 470 виробництва Johnson Controls. Також тут використано технологію Enhanced Flooded, зараз маркується абревіатурою EFB, пластини поміщені у пакетики із мікроволокна, і блокують коротке замикання банки.
Спроба зарядити акумулятор невдала, при струмі від 2 до 5 А (струм заряду 6А, но радянський зарядник видає максимум 5А), за пару хвилин напруга росте до 13,8 і більше. При 1А напруга повільно зростає. На наступний день спроба завести авто невдалася, при монтажу/демонтажу акб видно закоротило одну банку, і довелося купляти новий акумулятор.
Можна заїхати на офіційний сервіс, і по програмі Motorcraft Service купити акумулятор за 3429 грн.
В найближчому автомагазанині було знайдено подібний акумулятор Topla 12V 65Ah 650A EFB виготовлений у Словенії.
56588 SMF EAN 3838807036352. Акумулятор обійшовся 105$, старий акумулятор прийняли за 300 грн. Виготовлений у квітні 2019 року.
Розмір ідентичний старому 285×175×175, і якби віконце статусу було біля плюсової клеми, можна було б сказати що повністю ідентичні.
Для заміни акумулятора відкручуємо ключем на 10 клеми і стопорну планку, піднімаємо до верху і до переду бічну передню кришку.
І витягуємо акумулятор під кутом. Повітряний фільтр не довелося знімати.
У відсіці є обмежувач, можна поставити довший акумулятор.
Контрукція електроживлення цікава наявністю системи BMS (Battery Monitoring System), яка контролює розряд/заряд, температуру, вік і по шині LIN передає інформацію у бортовий компютер.
Електроніка на клемі.
По суті силовий шунт.
Якщо потрібно обезструмити авто, по інструкції потрібно знімати нульову клему із шасі, відкручуєчи цей гвинт, а не плюсовою клемою, щоб не збивалася система BMS.
Після заміни робимо скидання системи BMS: включаємо запалення, 5 разів нажимаємо кнопку задніх протитуманних ліхтарів, 3 рази натискаємо кномку аварійки, і чекаємо 20 секунд. Індикатор акумулятора має мигнути 3 рази.
Напруга у панелі приладів у діагностичному режимі показує не напругу батареї, різниця біля 0,3 вольт. Також варто перевірити чи генератор видає зарядку (може відвалитися шина LIN). Має бути в районі 14.2 вольт. Схема системи:
Новий акумулятор на 5 ампер годин більший, в конфігурації авто (через програму FoCCCus) у #210 байті зберігається ємність акумулятора, але наступний по ємності акумулятор 70 Аh, якщо його виставити акумулятор закипатиме. Також ситема авто контролює, щоб заряд акумулятора був на рівні 80%, тому буде незначний недозаряд.
Юрій Р. ◯ 0009-0005-3702-9223. (2019). Заміна акумулятора Ford Focus. Блог UA ID. Взято з: https://blog.uaid.net.ua/ford-focus-battery-replace