Автосканер ODB CAN шини ELM327

Сучасний автомобіль – сукупність безлічі мікропроцесорів, і для діагностики потрібно спеціальне обладнення. Завдяки ентузіастам і китайцям, вартість пристрою впала до жмені запчастин. Розберемося?

Для діагностики перш за все потрібно підключитися до діагностичного роз’єму OBD, на який виведено живлення і контакти шини CAN. З заводу пристрій слухає HS-CAN. Їх може бути декілька (HS-CAN/MS-CAN), і тому основним доробленням даного пристрою є додача перемикача. Наприклад для автомобілів Ford:

На деяких платформах без ODB шлюзу (C1MCA) може бути 3 шини виведених:

Замість дорогого дилерського обладнання, зараз продається безліч пристроїв ELM327, які можуть підключатися до хост системи через bluetooth, usb, wifi. Основним призначенням усіх цих пристроїв є вичитування даних із блоків автомобіля. Оновлювати прошивку двигуна (або інших модулів) категорично не варто: збій і машина їде на евакуаторі до дилера.

Купив на aliexpress якісний ODB автосканер Konnwei BT3.0. На торці світлодіоди статусів, можна перевернути залежно від розміщення роз’єму в авто. Для включення потрібно натиснути кнопку. Нею можна і вимкнути адаптер (є автовимкнення через 30 хв).

Корпус розбірний на 4 гвинтах (шестигранник 2.5).

Всередині основна плата закріплена 2 шурупами.

Контролер PIC18F25K80. CAN на VP1050.

Bluetooth на BK3231S. PIN 1234. MAC A4:4A:0D:11:22:33 Пін RTS на жодному з gpio не сконфігурений, щоб керувати вибором шини.

В корпусі легко поміщається бістабільне реле, наприклад РПС32. Но візьмемо щось сучасніше.

Додаємо перемикач. Оскільки на BK3231S на жоден з GPIO не виведений синал RTS, будемо ставити кнопку. Було куплено сигнальне реле Takamisawa A-12W-K (РКС компоненти), напруга 12 в, 2 пари перемикаючих контактів (2С), струм споживання 10 мА.

Припаюємо реле до контактів колодки і плати, заодно все в термоусадку.

Катушка реле шунтована діодом 1N4148 щоб гасити самоіндукцію катушки після зняття живлення.

Додав кнопку з фіксацією.

В копусі робимо квадратний отвір для перемикача і фіксуємо термоклеєм.

Збоку компатний перемикач, який відпрацьовує чітко.

В авто перемикання зручне. Віджате положення HS-CAN, вжато MS-CAN – треба зробити навпаки.

UPD: завжди перевіряйте по декілька раз розпіновку, і не вірте що написано: розпіновка коректна для роз’єму.

Подивимося всередину, і бачимо дзеркальне відображення цифр… яке є невірне. Де контакт 1 по правильному і промаркований ззовні, всередині підписно 8 контактом.

Калібровка напруги: отримуємо значення atrv, якщо відрізняється пишемо atcv 1200 при 12 вольтах.

Нонейм копії копій

Через оголошення купив CAN-bluetooth адаптер ELM327 v1.5 як на фото:

На базі PIC18F25K80, радіомодуль BK3231, не рекомендую.

Драйвер CAN TJA1040.  Живлення 12-5В, 5-3.3В на базі LDO.

Пайка конектора:

З деякими телефонами і windows не працює, скоріш через MAC 00:00:00:00:00:00. PIN 1234. Змінюємо MAC: підключаємося із сторони TTL, і даємо команди:

%S:CMDSET:1$
%D:112233AABBCC$
%G:GET$

І перевіряємо конфігурацію:

Програми для вичитування інформації із автомобіля для Android OS:

Програма для активації додаткових функцій під Windows для Focus:

Зверніть увагу: підключення і подальша робота із Вашим автомобілем це є Ваш ризик. Якщо щось піде не так, то авто доведеться забирати на евакуаторі, в гіршому міняти блоки.

Використання фотографій або текстового контенту на інших ресурсах без клікабельного індексованого посилання заборонено.