TPMS моніторинг тиску і температури шин

В сучасні автомобілі переважно йде 2 типи систем TPMS (Tyre pressure monitoring system): перша коли отримується дані із датчиків ABS (приспущене колесо має менший радіус), і коли в самому колесі розмішений цифровий давач і малопотужний передавач. Цю систему розглянемо.

В шині розмішується датчик, який кріпиться на ніпель, металеві елементи якого зразу виступають антеною. Всередині міститься літієва батарея, яка дає живлення (оригінальні датчики можуть працювати 6 років, китайські по відгуках 2-3 роки), давач тиску і температури, акселерометр, low power процесор, передавач 315/433 МГц, активатор 125 кГц.

Частота 315 МГц, шукаємо які датчики підійдуть (є різні версії датчиків, у конфігурації BdyCM можна обрати тиск датчиків: MY06, MY09, MY15). Останні версії підтримують функціонал автододачі (AutoLearn), і авторозстановки (AutoLocate).

Замовив китайський датчик DE8T-1A180-AA. Прийшли без логотипу FoMoCo. Гвинт на torx 10, лиски з 2 сторін зняті.

FCC ID: MRXEG53MA4. Нанесена дата виготовлення 10 липня 2020 року (200710). Один здох за рік часу.

З допомогою програми rtl_433 перевіряємо чи датчики робочі. В режимі спокою датчики не передають дані.

Тому беремо активатор EL-50449.

Активатор TPMS EL-50449

rtl_433 -f 315000000

Ідентифікатори передані відрізняються від тих чисел які нанесені на датчик: невірне китайське маркування. Модуляція ASK.

НЕ РЕКОМЕНДУЮ до покупки. Знятий компаунд, маркування плати CH-SNP705-003.

Використана батарея maxell CR2032 діапазон –20 to +85.

Використано чіп Senasic SNP705X. Чіп підтримує програмування за допомогою LF котушки.

Після заміни батареї датчик не дає відповіді. Скоріш за все поламався чіп, і висадив батарею.

Датчики робочі, підвязуємо їх у BdyCM, без тиску показує 2.1 kPa. Тиск від оригінальних датчиків 205.5, 214.1, 215.8, 217.5 (у FORScan). Я так зрозумів тут конвертаація HEX -> psi -> kPa. І формула:

ТИСК (psi) = 0.30 + x * 0.25
ТИСК (psi) = 0.45 + x * 0.25 - FORSCan 2.3.40

Максимальне значення може бути 64,05 PSI (~441.6 kPa = 4.4 bar).

Тиск 1 bar = 100 kPa. 1psi = 0.0689475729 bar. 1 bar = ~14.5 psi.

Температуру дачтиків авто не приймає. Формула температури:

температура (°C) = x - 56

Прописування датчиків у авто

Способи:

  1. Через FORScan у блоці BdyCM режим навчання датчиків, і прикладаємо по годинниковій стрілці починаючи з переднього лівого колеса активатор, після прописування пікає клаксон.

2. З допомогою маніпуляцій кнопками інтерєру:

- закрити двері;
- при вимкнутому запаленні (OFF) натиснути і відпустити педаль тормоза;
- ключем три раза включити і залишити включеним (OFF-RUN-OFF-RUN-OFF-RUN);
- при включеному запаленні (RUN) натиснути і відпустити педаль тормоза;
- вимкнути запалення (OFF);
- ключем три раза включити і залишити включеним (OFF-RUN-OFF-RUN-OFF-RUN);

машина подасть сигнал і можна активовувати датчики по порядку.

Після запуску режиму навчання підносимо аквтиватор до коліс за годинниковою стілкою починаючи з лівого переднього колеса. На литих дисках активатор розміщаємо біля резини.

Після успішного прописування усіх 4 коліс буде нотифікація на панелі приладів.

В моніторингу BdyCM можна переглянути ідентифікатори датчиків:

TPM_S_ID_LF - 828691111
TPM_S_ID_LRO - 828672222
TPM_S_ID_RF - 828693333
TPM_S_ID_RRO - 828674444

В інтернеті знайдено PID які дозволяють записувати поточний тиск у колесах наприклад через Torque, тому що панель приладів IPC відображає тільки якщо щось не так (переглянути поточний тиск через штатні методи не можні, маркетологи постаралися):

222813 TPMS Drivers Front Pressure LF TP
222814 TPMS Passenger Front Pressure RF TP
222815 TPMS Passenger Rear Pressure RR TP
222816 TPMS Drivers Rear Pressure LR TP

Запит PID відправляємо на CAN адресу BdyCM 726. При тесті отримуємо відповіді:

62 28 13 02 DE ~ 36.54 PSI ~ 2.52 bar
62 28 14 02 CA ~ 35.57 PSI ~ 2.45 bar
62 28 15 02 B6 ~ 34.61 PSI ~ 2.39 bar
62 28 16 02 DE ~ 36.54 PSI ~ 2.52 bar

По формулі перетворємо у потрібну величину:

(((256*A)+B)/3+22/3)*0.145 = PSI - в інтернеті найшов

((A*256)+B+22)*0.01/3 = bar - моя формула

Після додачі PID на екран, тиснемо на нього, вибираємо Display configuration, Number of decimal places, проставляємо 2. По по звичайних налаштуваннях тільки 1 десяткове місце, і 2,35 і 2,44 будуть відображатися як 2,4. Результат:

В конфігурації авто є пункт із автонавчанням датчиків.

Китайські датчики автоматично не прописалися у авто. Вискочила помилка датчиків тиску, а через 25 км висвітлило зверніться в сервіс.

Оригінальні датчики TMPS-12 автоматично майже прописалася.

Нотифікації про відсутні датчики не було. Но з PID вичитувалися старі ідентифікатори датчиків і старі значення тиску. Система буде контролювати тиск у шинах, но віддаватиме невірний тиск. В статусі останніх прийнятих пакетів коректний ідентифікатор датчика.

Підключати OBD2 ELM327 і смартфон трохи займає часу, тому варто подумати над альтернативними способами відображення. Також було б цікаво бачити температуру шини.

Що є на ринку: iCOMP – відображення параметрів на IPC – генерування пакетів навігації.

Стиковка із датчиком паралельна.

У червні 2021 у тікток став популярний “челендж”, де *** вихваляються хто скільки ковпачків вкрав. В результаті відкрутили комплектний ковпачок. Поставив 1 гривневі. Правильні ковпачки на алі.

Датчики на 433 МГц: BMZJA (2036832, EV6T-1A180-DC, MRXAG25Z4), CK08ABX (2AVIL-SAI028N). PA6-GF-35.

Прямо “Гра в кальмара”. Є ще датчики із колом.

На 315 очікувано тихо:

Із пляшки молока і соска робимо закриту колбу. Насосом без зусиль накачувалося до 2.5 бар.

Знімаємо антену щоб не ловити інших датчиків, активуємо і перевіряємо чи датчик передає тиск.

Із 5 датчиків один не реагував на тиск – неробочий.

Інформація для цитування:

Юрій Р. 0009-0005-3702-9223. (2021). TPMS моніторинг тиску і температури шин. Блог UA ID. Взято з: https://blog.uaid.net.ua/tpms-ford/embed

Використання фотографій або текстового контенту на інших ресурсах без клікабельного індексованого посилання заборонено.