Як по Львову їздила “радіоактивна” маршрутка

Заходжу у безпечний, чистий і найпривітніший автобус №114 (ВС 2696 АА), і над задніми дверима бачу дивний вимикач – сигнал до водія. І пригадую, що подібні вимикачі бачив на одному сайті у розділі: “Те, що не потрібно брати руками“. Про Радій-226 і розвиток історії читайте далі…

Через пару днів було отримано у користування портативний дозиметр-радіометр побутовий Терра-П львіського вирробника Спаринг-Віст.

Далі, через диспетчера отримав час відправлення потрібного автобуса із кінцевої зупинки. Взявши фотоапарат і дозиметр зайшов у транспортний засіб. За 50 сантиметрів дозиметр почав пищати, сигналізуючи що пройшов поріг у 0,3 мкЗв/год (μSv/h). Замір дозиметром ТЕРРА-П № 1202014 довів, що даний тумблер містить радіоактивну світомасу постійної дії (СПД), скоріш за все із Радій-226 (228Ra). Такі тумблери використовували до 70 років двадцятого століття, для того щоб вночі було видно органи керування. Також за таким принципом були побудовані шкали приладів (висотомірів, годинників, і т.д.). Тут, напевно, використано тумблер нажимний однополюсний ВН-45М.

Пасажирам, як і водію, на інформацію про знахідку було всерівно, і всі їхали далі. Тоді я зателефонував у МНС, повідомивши цю інформацію, а також у львівські мас-медіа. Дзвонили навіть з київського МНС.

Про цей інцидент написали:

Інтернет ресурс dyvys.info, від 15 липня 2014 року, стаття “У Львові їздить радіоактивна маршрутка (фото)“:

Газета Високий замок, додаток Леополіс № 29 (410) від 17 липня 2014 р, перша сторінка, стаття “Радіоактивна кнопка в маршрутці № 114 – міна сповільненої дії!“:

Газета Ратуша 27 (1692) від 17-23 липня 2014 р., 2 сторінка, стаття “Маршрутка з радіацією!“,

Збільшено:

Певний резонанс було створено,  і станом на 23.07.2014 14:57 радіоактивний вимикач замінено.

Звісно ніхто нічого не визнав, тумблер тихенько викрутили, і всім казали що це наклеп, ви порохоботи, все проплачено. Ось така ментальність.

PS: Почала пікати ТЕРРА-П, на комплекті батарейок GP Ultra у сплячому режимі із включеним живленням лічильнка гейгера пропрацювала 23 місці (16500 годин). Непогано так. Напруга на батареях 2,46В. Респект розробникам. Накопичена доза 0,251 mSv.

Батарейки GP Ultra Alkaline.

PS2. На дозиметрі ДП-63-А є тестове джерело, яке гарно “світьть”. Бета.

Бета + гама.

GS Ecotest.

Комплектація Терра-П:

Інформація для цитування:

Юрій Р. 0009-0005-3702-9223. (2017). Як по Львову їздила “радіоактивна” маршрутка. Блог UA ID. Взято з: https://blog.uaid.net.ua/radioactive-bus

Використання фотографій або текстового контенту на інших ресурсах без клікабельного індексованого посилання заборонено.