Як по Львову їздила “радіоактивна” маршрутка

Заходжу у безпечний, чистий і найпривітніший автобус №114, і над задніми дверима бачу дивний вимикач – сигнал до водія. І пригадую, що подібні вимикачі бачив на одному сайті у розділі: “Те, що не потрібно брати руками“. Про Радій-226 і розвиток історії читайте далі…

Через пару днів було отримано у користування портативний дозиметр-радіометр побутовий Терра-П львіського вирробника.

Далі, через диспетчера отримав час відправлення потрібного автобуса із кінцевої зупинки. Взявши фотоапарат і дозиметр зайшов у транспортний засіб. За 50 сантиметрів дозиметр почав пищати, сигналізуючи що пройшов поріг у 0,3 мкЗв/год (μSv/h). Замір дозиметром ТЕРРА-П № 1202014 довів, що даний тумблер містить радіоактивну світомасу постійної дії (СПД), скоріш за все із Радій-226 (228Ra). Такі тумблери використовували до 70 років двадцятого століття, для того щоб вночі було видно органи керування. Також за таким принципом були побудовані шкали приладів (висотомірів, годинників, і т.д.). Тут, напевно, використано тумблер нажимний однополюсний ВН-45М.

Пасажирам, як і водію, на інформацію про знахідку було всерівно, і всі їхали далі. Тоді я зателефонував у МНС, повідомивши цю інформацію, а також у львівські мас-медіа. Дзвонили навіть з київського МНС.

Про цей інцидент написали:

Інтернет ресурс dyvys.info, від 15 липня 2014 року, стаття “У Львові їздить радіоактивна маршрутка (фото)“:

Газета Високий замок, додаток Леополіс № 29 (410) від 17 липня 2014 р, перша сторінка, стаття “Радіоактивна кнопка в маршрутці № 114 – міна сповільненої дії!“:

Газета Ратуша 27 (1692) від 17-23 липня 2014 р., 2 сторінка, стаття “Маршрутка з радіацією!“,

Збільшено:

Певний резонанс було створено,  і станом на 23.07.2014 14:57 радіоактивний вимикач замінено.

Звісно ніхто нічого не визнав, тумблер тихенько викрутили, і всім казали що це наклеп, ви порохоботи, все проплачено. Ось така ментальність.

Коментарі